آیا بالاخره قسمت اول Red Dead Redemption ریمستر می‌شود؟

CJ را از من بگیر، جان مارستون را نه!

تقریبا بیش از یک سال پیش شایعات مرتبط با ریمستر رد دد ردمپشن در فضای اینترنت پخش شد و باعث شد بسیاری از هواداران مشتاقانه منتظر معرفی رسمی این پروژه از سوی راکستار باشند؛ اما هرگز چنین اتفاقی نیفتاد و طرفداران را در تعلیق گذاشت و رها کرد. اخیرا این شایعات دوباره قوت گرفته‌اند و انگار راکستار نیز از این موقعیت بدش نمی‌آید و دوست دارد تا مدتی طولانی‌تر تیتر یک اخبار را به خود اختصاص دهد.

طبق لیک‌ها و گزارش‌های متعددی که از منابع معتبری نیز به دست آمده بودند، پی بردیم که ریمستر سه‌گانه GTA در دست توسعه است و راکستار اواخر امسال قرار بر عرضه‌ی این مجموعه گذاشته است. در ادامه گزارش‌ها گفته شده که ریمستر رد دد ردمپشن نیز به موفقیت بازسازی GTAهای قدیمی بستگی دارد، که خب با حسابی سر انگشتی می‌توان حدس زد که موفقیت ریمستر سه‌گانه GTA از همین الان تضمین شده است، پس اصطلاحا ریمستر رد دد ردمپشن دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. در این مقاله ولی می‌خواهیم به این بپردازیم که چرا ریمستر RDR باید زودتر از سه‌گانه GTA منتشر شود و در دست مخاطبین قرار بگیرد. همراه ما باشید.

چرا ریمستر رد دد ردمپشن؟


وقتی رد دد ردمپشن در سال ۲۰۱۰ برای اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شد، بدون درنگ تبدیل به یکی از بهترین آثار موجود در بازار و چه بسا یکی از برترین‌های نسل هفتم شد. این بازی ورژن خاص آثار راکستار با جهانِ بازِ وسترن بود و فرهنگ و رسوم آمریکایی در غرب وحشی را به خوبی در بازی پیاده کرد، تا داستان دورانی را تعریف کند که زندگی کابوی‌ها رو به اتمام بود و بازیکن نیز نقشی در خاتمه بخشیدن به این دوران داشت.

با تمام موفقیت‌هایی که بازی به آن‌ها دست یافت، هیچوقت شاهد پورت نسخه PC نبودیم و چیزی که این قضیه را عجیب می‌کرد، این بود که راکستار هیچ قرارداد انحصاری با پلی استیشن یا ایکس باکس برای نگه داشتن رد دد ردمپشن روی کنسول‌ها نداشت، اغلب اوقات نیز بازی‌های این استودیو مولتی پلتفرم بودند و برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه می‌شدند. در هر صورت با در نظر گرفتن این فاکتور می‌توان ریمستر رد دد ردمپشن را فرصتی ناب برای عرضه بازی روی PC دانست که قطعا پیشرفت‌ها و بهبودهای احتمالی را بهتر از هر پلتفرم دیگری به نمایش می‌گذارد.

عرضه بازی برای PC همچنان می‌تواند کسانی که نسخه دوم رد دد ردمپشن را تجربه کردند را ترغیب کند که سراغ این نسخه نیز بروند و داستان جان مارستون را هم دنبال کنند تا به عاقبت این کابوی دیروز و جایزه بگیر امروز پی ببرند. این در حالی است که کاربران رایانه‌های شخصی می‌توانند اغلب عناوین مجموعه GTA را روی پلتفرم خود تجربه کنند و چیزی آن‌ها را محدود نمی‌کند. نکته دیگری که وجود دارد این است که راکستار با ریمستر رد دد ردمپشن می‌تواند به شکل غیر مستقیم اعلام کند که پروژه بعدی آن‌ها نه رد دد ردمپشن 3، بلکه GTA 6 است.

احتمال ساخت ریمستر رد دد ردمپشن چقدر است؟


خوشبختانه به نظر می‌رسد که ریمستر رد دد ردمپشن واقعی است و فقط باید اندکی زمان بگذرد تا راکستار رسما از این محصول رونمایی کند. در یکی از گزارش‌های سالانه شرکت مادر راکستار یعنی Take-Two دیده بودیم که این کمپانی چندین ریمستر از مجموعه‌های مختلف خود در دست ساخت دارد که یکی از آن‌ها به ریمستر کالکشن GTA مربوط است و باقی به عناوین دیگر.

اگر نگاهی هم به روند آپدیت‌های Red Dead Online بیندازید متوجه خواهید شد که سرعت انتشار به‌روزرسانی‌ها نسبت به گذشته کندتر شده، که خود این فکر را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا تیم در حال کار روی پروژه‌های دیگری مانند ریمستر GTA و رد دد ردمپشن است؟ در هر حال همانطور که بالاتر هم اشاره شد، ریمستر رد دد ردمپشن دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

ریمستر رد دد ردمپشن چگونه خواهد بود؟


اگر نسخه بازسازی‌شده رد دد ردمپشن در دست ساخت باشد، سازندگان می‌توانند کارهای مختلفی با آن انجام دهند. برای مثال می‌توانیم حدس بزنیم که این بازی حالت آنلاین نخواهد داشت تا از رقابت با رد دد آنلاین جلوگیری شود. در دست دیگر نیز بسیاری از هواداران RDR Online مدت‌هاست که خواهان بسته الحاقی مخصوص مکزیک برای این بازی هستند که ریمستر می‌تواند این فرصت را برای سازندگان مهیا کند تا به خواست طرفداران گوش کنند. الحاق ریمستر با رد دد آنلاین و منتقل کردن برخی قابلیت‌ها و آیتم‌ها به RDR Online از کارهایی است که روی کاغذ جذاب به نظر می‌رسد و در عمل نیز موفق خواهد شد.

یکی دیگر از کارهایی که به نظر ما بسیار جذاب و هیجان‌انگیز می‌رسد، این است که توسعه دهندگان کل نقشه رد دد ردمپشن را به رد دد آنلاین اضافه کنند و از آنجایی که احتمالا نسخه ریمستر شده شامل بسته الحاقی Undead Nightmare هم خواهد بود، بخش زامبی را به رد دد آنلاین بچسبانند تا هم خود بازی غنی‌تر از قبل شود و هم بسیاری از زامبی‌دوستان به اکوسیستم رد دد مراجعه کنند. لازم به ذکر نیست که پیاده کردن ریمستر رد دد ردمپشن روی موتور گرافیکی رد دد ردمپشن 2 چقدر جذاب خواهد بود و این بازی را تا چه حد زیبا خواهد ساخت.

راکستار استودیویی نیست که هوادارانش را ناامید کند، تاکنون هر چه از این شرکت بازی‌سازی دیده‌ایم ثابت کرده است که ارزش صبر چندین ساله را داشته، پس تنها کاری که در حال حاضر می‌توانیم و باید انجام دهیم صبر کردن است. صبر کردن و منتظر ماندن برای زمان درست تا خود راکستار کنترل ماجرا را به دست بگیرد و ریمستر رد دد ردمپشن را معرفی کند. کنسول‌ها و سخت‌افزارهای گرافیکی نسل جدید بدون شک به این استودیوی محبوب اجازه بلندپروازی‌های بسیاری خواهند داد تا مثل همیشه بهترین نتیجه را به ارمغان آورده و طرفداران خود را راضی سازد.

دیدگاهتان را بنویسید