اعتراف رییس استودیوهای ایکس باکس: سونی بازی‌های انحصاری بهتری می‌سازد

«نتوانسته‌ایم با سونی رقابت کنیم»

اعتراف رییس استودیوهای ایکس باکس: سونی بازی‌های انحصاری بهتری می‌سازد

سونی در زمینه ساخت بازی‌های انحصاری همیشه خوب بوده و حتی مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس، نیز به این موضوع اعتراف کرده است.

مایکروسافت در چند سال گذشته سعی داشته بازی‌های فرست پارتی بهتر و بیشتری توسعه دهد و همین خاطر استودیوهای زیادی از جمله زنیمکس و بتسدا را خریداری کرده است. مایکروسافت می‌داند که سونی در این زمینه عملکرد بسیار بهتری از آن‌ها داشته. اکنون مت بوتی در پادکست Kinda Funny حضور پیدا کرده و به تمجید از عملکرد سونی در این زمینه پرداخت است. او امید دارد دارد که مایکروسافت نیز بتواند در آینده چنین بازی‌هایی عرضه کند.

باید به سونی و سیستم استودیویی آن‌ها و رهبرانی که در آنجا دارند، احترام گذاشت؛ کار آن‌ها فوق العاده است. نمی‌توانید کیفیت، هنر و بازی‌هایی که آن‌ها ارائه کرده‌اند و در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌کنند را زیر سوال ببرید. باید به آن‌ها احترام گذاشت. من فکر می‌کنم یک نوع بازی خاص وجود دارد که باعث ایجاد انتظار خواهد شد و به یک لحظه مورد انتظار و پر از هایپ تبدیل می‌شود. همه می‌توانند این بازی‌ها را تجربه کنند و می‌خواهند در  دنیای آن زندگی کنند. من فکر می‌کنم این نوع بازی‌ها مهم هستند. این زمینه‌ای است که ما در آن پیشتاز نبوده‌ایم و واقعا رقابت تنگاتنگی با سونی نداشته‌ایم.

ایکس باکس

بوتی در ادامه گفت که نمی‌خواهد در مورد این صحبت کند که «پاسخ مایکروسافت به ساخت بازی‌هایی مثل آنچارتد و Horizon از سوی سونی چیست» و آیا اصلا پاسخی دارد یا نه. با این وجود او گفت که مایکروسافت به توسعه عناوینی که سونی به ساخت آن‌ها شهرت دارد، علاقه‌مند است.

من لزوما نمی‌خواهم به این بپردازم که آنچارتد ما چیست؟ Horizon Zero Dawn ما چیست؟ اینِ ما چیست، آنِ ما چیست؟ من فکر نمی‌کنم این به نفع کسی باشد. چه بازی‌هایی دارای موضوعات جهانی هستند، دنیای بزرگی دارند که مردم می‌خواهند در آن غرق شوند، شخصیت‌های واقعا خوب و درک شده‌ای دارند و ارزش تولید آن‌ها بسیار بالا است؟ این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم دنبالش برویم.

ایکس باکس

مت بوتی در ادامه به این اشاره داشت که فیل اسپنسر اعلام کرده که مایکروسافت قصد خرید استودیوهای بیشتری دارد. مایکروسافت در حال حاضر ۲۳ استودیو فرست پارتی دارد، اما به نظر می‌رسد که این تعداد برای آن‌ها کافی نیست.

البته این ۲۳ استودیو به چند سال زمان نیاز دارند تا توسعه پروژه‌های خود را به اتمام برسانند و باید به آن‌ها فرصت داد. با این وجود دو بازی انحصاری و مورد انتظار Forza Horizon 5 و Halo Infinite در ماه‌های آینده برای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی‌سی منتشر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید