توسعه‌دهنده سونی SSD مورد نظر خود برای ارتقا حافظه پلی استیشن 5 را اعلام کرد WD_BLACK SN850

پلی استیشن 5

مارک سرنی، معمار پلی استیشن 5، SSD مورد علاقه خود برای افزایش فضای ذخیره‌سازی این کنسول را اعلام کرده است.

پلی استیشن 5 سرانجام امکان گسترش حافظه SSD را از طریق بروزرسانی خود برای کاربران نسخه بتا فعال کرد و تاکنون دو تولیدکننده این حافظه‌های الزامات سونی را تایید کرده‌اند: سیگیت و وسترن دیجیتال. سرنی که سخت افزار کنسول نسل بعد و پلی استیشن 4 را طراحی کرده بود در توییتر خود اعلام کرد که برند دوم را انتخاب و برای این منظور از حافظه WD_BLACK SN850 استفاده کرده است.

پلی استیشن 5

وسترن دیجیتال نیز پیشتر تایید کرده بود که حافظه SSD برتر آن‌ها با کنسول پلی استیشن 5 سازگاری دارد. SN850 هم اکنون در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت در دسترس قرار دارد و به ترتیب با قیمت ۱۳۹.۹۹ دلار، ۲۴۹.۹۹ دلار و ۴۲۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد. باید به این نکته اشاره کرد که نسخه‌ها ارزان‌تر آن بدون هیت‌سینک (گرماگیر) در دسترس قرار دارد و سونی توصیه‌ می‌کند از SSD هایی استفاده کنید که این قابلیت را در خود جای داده‌اند.

همچنین به نظر می‌رسد سرنی در توییتر خود به صورت غیر مستقیم حافظه SSD FireCuda 530 ساخته شده توسط شرکت سیگیت را نیز تایید کرده است. او سوال یکی از کاربران درباره مناسب بودن حافظه شرکت رقیب وسترن دیجیتال را لایک کرده است. باید عنوان کرد که سیگیت اولین تولید‌کننده‌ای بود که پشتیبانی یکی از حافظه‌های SSD خود را از کنسول پلی استیشن 5 اعلام کرد. FireCuda 530 که با هیت‌سینک در دسترس کاربران قرار می‌گیرد از چهار ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت، ۱، ۲ و ۴ ترابایت پشتیبانی می‌کند و به ترتیب با قیمت‌های ۱۶۹.۹۹ دلار، ۲۷۴.۹۹ دلار، ۵۶۹.۹۹ دلار و ۱۰۴۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

از زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 در نوامبر سال گذشته، افزایش فضای ذخیره‌سازی این کنسول یکی از ویژگی‌هایی بوده که بیشتر مورد درخواست کاربران واقع شده است. هر چند در حال حاضر کاربران می‌توانند از طریق پورت USB کنسول هارد اکسترنال خود را به آن متصل کنند اما قادر به اجرای بازی‌های پلی استیشن 5 از این روش نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید