تیک-تو بازی‌های واقعیت مجازی بیشتری منتشر خواهد کرد

تغییر نظر 180 درجه‌ای مدیرعامل این کمپانی

تیک-تو بازی‌های واقعیت مجازی بیشتری منتشر خواهد کرد

هدست‌های واقعیت مجازی روز به روز در حال پیشرفت هستند و این موضوع آن‌ها را به پلتفرمی هیجان انگیز در صنعت ویدئو گیم تبدیل کرده است.

بازیکنان در حال حاضر به هدست‌هایی مثل Oculus Quest 2، پلی استیشن وی‌آر و HTC Vive Pro 2 با کتاب‌خانه‌هایی متنوع و خاص دسترسی دارند. بعضی از توسعه دهندگان و ناشرهای نیز بازی‌های قدیمی خود را برای این پلتفرم‌ها عرضه می‌کنند. به عنوان مثال کپکام به تازگی Resident Evil 4 VR را به بازار منتشر کرده و توانست به میزان قابل توجهی جلب توجه کند.

از طرف دیگر Grand Theft Auto: San Andreas VR نیز در دست ساخت قرار دارد که در آینده نزدیک برای هدست Oculus Quest 2 منتشر خواهد شد. با وجود اینکه چنین عنوانی پتانسیل بسیار زیادی دارد ولی اطلاعات چندانی از آن منتشر نشده است. اکنون استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل تیک-تو که شرکت مادر راکستار است، اعلام کرده که آن‌ها روی بازی‌های واقعیت مجازی بیشتری کار می‌کنند.

Grand Theft Auto: San Andreas برای هدست‌های واقعیت مجازی

طی کنفرانس مالی تیک-تو از استراوس زلنیک درباره همکاری راکستار و فیسبوک سوال پرسیده شد. زلنیک به این اشاره کرد که در ابتدا به موفقیت هدست‌های واقعیت مجازی امیدوار نبود، اما اکنون از این همکاری بسیار هیجان زده شده است. او در سال 2016 گفته بود که هدست‌های واقعیت مجازی برای بیشتر بازیکنان بسیار گران قیمت هستند. زلنیک سال پیش نیز طی مصاحبه‌ای گفته بود که خوشحال است که کمپانی آن‌ها هیچ پولی را روی واقعیت مجازی هدر نداده.

تیک-تو در زمینه توسعه بازی برای این پلتفرم خوب کار کرده و در این زمینه می‌توان به بازی‌های NBA 2K VR و L.A. Noire The VR Case Files اشاره کرد. از این رو استودیوهای بیشتری از تیک-تو روی بازی‌های واقعیت مجازی کار می‌کنند و بازی‌های بیشتری در راه هستند. در انتها باید به ریمستر سه گانه GTA اشاره کنیم که در تاریخ ۲۰ آبان به صورت دیجیتالی و در تاریخ ۱۵ آذر به صورت فیزیکی برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و پی‌سی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید