دانلود فیلم “گریه کن ماچو 2021 Cry Macho” زیرنویس فارسی + پخش آنلاین با کیفیت بالا — 480/720/1080HQ بلوری

زیرنویس چسبیده، بدون صحنه

فیلم گریه کن ماچو جدیدترین فیلم کلینت ایستوود محصول سال 2021 است. داستان فیلم Cry Macho درباره کابوی ای است که سعی دارد پسربچه‌ای را از وضعیتی اسف بار نجات دهد.

فیلم گریه کن ماچو فیلمی در ژانر نئو-وسترن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، فیلمساز 91 ساله آمریکایی است. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ان. ریچارد نش (N. Richard Nash) است که فیلمنامه را نیز خود نش به همراه نیک شینک (Nick Schenk) نوشته‌اند. داستان فیلم Cry Macho درباره یک سوارکار نمایشی بازنشسته است که سعی دارد پسربچه‌ای را از وضعیتی بد نجات دهد و نزد پدرش ببرد.

از زمانی که ساخت فیلم اقتباسی از این رمان تایید شده، بازیگرانی زیادی قرار بوده تا نقش اول آن را بازی کنند. در سال 2011 آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) به عنوان یکی از بازیگران انتخاب شد، اما تولید فیلم کنسل شد. در سال 2020 اعلام شد که کلینت ایستوود این فیلم اقتباسی را خواهد ساخت. در اواسط دوران پاندمی و شیوع ویروس کرونا، فیلمبرداری در نیو مکزیکو انجام شد.

فیلم سینمایی گریه کن ماچو در تاریخ 17 سپتامبر 2021 برابر با 26 شهریور 1400 توسط کمپانی Warner Bros. Pictures در آمریکا اکران شد و به طور همزمان در سرویس اشتراک فیلم HBO Max نیز به مدت 31 روز عرضه گشت. این عنوان که با بودجه 33 میلیون دلاری ساخته شده، هنوز فروش چندانی (4.7 میلیون دلار) نداشته و در واقع در گیشه شکست خورده است. با این حال فیلم Cry Macho در هفته اول اکرانش، به رتبه سوم باکس آفیس رسید. منتقدان نیز نظرات متفاوتی نسبت به این اثر داشتند که اکثرا صحنه پردازی و موسیقی آن را ستوده و از فیلمنامه آن راضی نبوده‌اند.

داستان فیلم گریه کن ماچو

داستان فیلم Cry Macho درباره یک گاوچران یا سوارکار نمایشی به نام مایک میلو است که یک سالی می‌شود به دلیل کهولت سن از کار بیکار شده است. او از طرف رئیس قبلی‌اش مامور می‌شود تا به مکزیکو سیتی برود، پسر رئیس (رافائل) را از آنجا و از نزد مادرش بدزدد و به تگزاس بیاورد. رافائل و مایک در این سفر پرماجرا به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند…

داستان فیلم گریه کن ماچو

نقد فیلم Cry Macho
فیلم گریه کن ماچو جدیدترین فیلم کلینت ایستوود، ستاره نام آشنای آمریکایی است که او را با بازی در فیلم‌ های وسترنی چون به خاطر یک مشت دلار (1964)، به خاطر چند دلار بیشتر (1965) و خوب بد زشت (1966) می‌شناسیم. در فیلم Cry Macho نیز ایستوود نقش یک ستاره قدیمی را بازی می‌کند: یک سوارکار نمایشی به نام مایک میلو. مایک که یک سالی است به دلیل کهولت سن از کار کنار گذاشته شده است، توسط صاحب کار سابقش مامور می‌شود تا پسر او را (رافائل) از مکزیکو سیتی و از نزد مادرش بدزدد و در تگزاس به پدرش تحویل بدهد. اما داستان از جایی جالب‌تر می‌شود که مایک و رافائل در طول این سفر پرماجرا به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند و رافائل دیگر مطمئن نیست که آیا زندگی در کنار پدرش نیز همینقدر شیرین خواهد بود یا خیر.

اگرچه کلینت ایستوود همانند همیشه از پس نقشش برآمده و کاراکتری که به تصویر می‌کشد از لحاظ پایان یک ستاره با هویت خودش نیز همپوشانی دارد، اما به نظر می‌رسد این نقش برای یک بازیگر جوان‌تر نوشته شده است. به معنای دیگر شاید اگر ایستوودِ 20 سال پیش این نقش را ایفا می‌کرد، با فیلم درخشان‌تری روبرو می‌شدیم. با این حال فیلم گریه کن ماچو فقط از این نظر نیست که می‌لنگد و از نظر فیلمنامه نیز نقص‌هایی دارد؛ نقص‌هایی که گهگاه موجب غیرمنطقی شدن داستان می‌شوند.

با این حال هنوز هم تماشای کلینت ایستوود (هم در مقام بازیگر و هم کارگردان) جذاب است که حتی در 91 سالگی نیز دست از کار نکشیده و همچنان فعال است. با این حال اگر از طرفداران فیلم‌های این فیلمساز هستید، باید در نظر داشته باشید که فیلم Cry Macho اصلا در حد و اندازه‌های شاهکارهای او همانند نابخشوده (1992)، محبوب میلیون دلاری (2004)، گرن تورینو (2008) و حتی تک تیرانداز آمریکایی (2014) نیست.

بازیگران فیلم گریه کن ماچو

فیلمنامه Macho از ان. ریچارد نش در دهه 1970 دو بار توسط 20th Century Fox رد شد. در نتیجه او روی این فیلمنامه دوباره کار کرد و آن را در قالب یک رمان به نام Cry Macho در سال 1975 منتشر کرد. بعد از اینکه رمانش با نقدهای مثبتی مواجه شد، دوباره بحث فیلمنامه را پیش کشید و ادعا کرد این رمان، همان فیلمنامه بدون هیچ تغییری هست. در نهایت او پیش از مرگش در سال 2000، فیلمنامه را به کمپانی فاکس و چند استودیوی دیگر فروخت.

در اکتبر 2020 اعلام شد که ایستوود به عنوان بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده در فیلم Cry Macho حضور خواهد داشت. فیلمنامه نیز توسط نیک شینک دچار تغییراتی شده که این نویسنده پیش از این در آثاری چون Gran Torino محصول سال 2008 و The Mule محصول سال 2018 با ایستوود همکاری داشته است. فیلمبرداری در 4 نوامبر 2020 (14 آبان 1399) شروع شد و در تاریخ 15 دسامبر 2020 (25 آذر 1399) به پایان رسید. در ادامه می‌توانید بیوگرافی کوتاهی از بازیگران فیلم Cry Macho بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

کلینت ایستوود بازیگر، کارگردان فیلم، آهنگساز و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 31 می 1930 برابر با 9 خرداد 1309 است. بعد از اینکه در سریال وسترن Rawhide به موفقیت رسید، با بازی در سه گانه فیلم‌های Dollars از سرجو لئونه (Sergio Leone) ایستوود شهرتی جهانی به دست آورد. از جوایز او می‌توانیم به 4 جایزه اسکار، 4 جایزه گلدن گلوب، 3 جایزه سزار و جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا اشاره کنیم.

ایستوود برای ساخت فیلم‌های Unforgiven محصول سال 1992 و Million Dollar Baby محصول سال 2004 جوایز اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم را گرفته است. برخی از دیگر فیلم‌های محبوب این هنرمند عبارتند از فیلم اکشن Escape from Alcatraz محصول سال 1979، فیلم عاشقانه The Bridges of Madison County محصول سال 1995، فیلم جنایی Mystic River محصول سال 2003، فیلم Changeling محصول سال 2008 و فیلم American Sniper محصول سال 2014

دوایت یوآکم (Dwight Yoakam) خواننده، موسیقی دان و بازیگر آمریکایی متولد 23 اکتبر 1956 برابر با 1 آبان 1335 است. این هنرمند بیشتر به خاطر سبک موسیقیایی کانتری منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. او در ابتدا در اواسط دهه 80 میلادی محبوب شد و بیشتر از 20 آلبوم و مجموعه آهنگ منتشر کرده است. در سینما نیز یوآکم در فیلم‌هایی چون فیلم درام کمدی The Newton Boys محصول سال 1998، فیلم تریلر Panic Room محصول سال 2002، فیلم کمدی Four Christmases محصول سال 2008 و فیلم Logan Lucky محصول سال 2017 حضور داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید