سگا از بازار دستگاه‌های آرکید خارج می‌شود

سگا از بازار دستگاه‌های آرکید خارج می‌شود

بازار بازی‌ها و دستگاه‌های آرکید در ژاپن همیشه بسیار بزرگ بوده ولی سگا پس از ۵۰ سال فعالیت در این زمینه، تصمیم به خروج از این بازار گرفته است.

پاندمی ویروس کرونا باعث شد که گردهمایی اجتماعی به صورت کامل از بین برود و به همین خاطر به بازار بازی‌ها و دستگاه‌های آرکید ضربه بسیار سنگینی وارد شد. از این رو سگا مجبور شده ۸۵٪ دستگاه‌های خود را به کمپانی Genda Inc بفروشد. شرکت Genda Inc قصد دارد در همین هفته دیگر دستگاه‌های سگا را نیز خریداری کند تا به فعالیت ۵۰ ساله سگا در این زمینه پایان دهد. 

بنابر گزارش سایت گیم اسپات، پس از نهایی شدن این معامله بخش سگا اینترتیمنت به Genda GiGO Entertainment تغییر نام پیدا خواهد کرد. نام تمام ساختمان‌های و مغازه‌های سگا هم در این بازار به GiGO تغییر می‌کند. البته سگا همچنان به تولید و فروش دستگاه‌های آرکید ادامه می‌دهد و می‌تواند از این به بعد به عنوان واحد تامین کننده با گیگو همکاری کند.

سگا

این کمپانی باسابقه ژاپنی تصمیم گرفته تمرکز خود را روی توسعه‌ بازی‌های بزرگ قرار دهد. سگا شبکه استودیوهای بسیار بزرگی در ژاپن و دیگر نقاط جهان دارد که در میان آن‌ها می‌توان به Creative Assembly (سازنده سری بازی Total War)، اسپورت اینتراکتیو (سازنده Football Manager)، رلیک (سازنده Age of Empires IV)، استودیو Atlus (سازنده پرسونا)، Amplitude (سازنده Humankind) و Two Point (سازنده Two Point Hospital) اشاره کرد.

این کمپانی چند ماه پیش قراردادی با مایکروسافت امضا کرد تا بازی‌های جهانی و در مقیاس بزرگ خود را در محیط توسعه نسل بعدی پلتفرم ابری Azure از مایکروسافت بسازد. گزارشات مختلفی که از این شرکت به بیرون منتشر شده‌ نشان می‌دهند آن‌ها روی پروژه‌ بسیار بزرگی کار می‌کنند و Sega برنامه دارد در پنج سال آینده سوپر گیم خود را منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید