لانچر جدید ماینکرفت مشکلات زیادی ایجاد کرده است

انواع و اقسام ارور هنگام لانچ نسخه جاوا

لانچر جدید ماینکرفت مشکلات زیادی ایجاد کرده است

بسیاری از بازیکنان ماینکرفت (Minecraft) از لانچر جدید بازی راضی نیستند، زیرا هنگام اجرا نسخه جاوا به مشکل می‌خورد.

استودیو این لانچر را منتشر کرد تا دسترسی پی‌سی‌بازان به بازی راحت‌تر شود، با این وجود نسخه جاوا با آن چندان سازگار نیست. بازیکنان در این مدت متوجه مشکلات متعددی مثل درست اجرا نشدن بازی، طولانی‌تر شدن زمان بارگذاری و یا اصلا لود نشدن بازی شده‌اند.

بنابر گزارشات بازیکنان،‌ گروهی با این ارور مواجه شده‌اند: «Launching the game failed! Unable to copy file. Error details: The system cannot move the file to a different disk drive». عده‌ای دیگر با ارور 0x803F8001 روبه رو شده‌ که یعنی لانچر در اکانت آن‌ها موجود نیست. همچنین کسانی که کارت گرافیک قدیمی دارند نیز بعضی اوقات با ارور «Pixel format not accelerated» برخورد می‌کنند.

این لانچر جدید شامل نسخه بدراک ماینکرفت، نسخه جاوا و Minecraft Dungeons در کنار هم می‌شود تا دسترسی بازیکنان به آن‌ها آسان‌تر شود. با این وجود این لانچر مشکلات زیادی را برای بازیکنان به همراه داشته که فقط مربوط به اجرا بازی‌ها نیست. طولانی شدن زمان دانلود، افت فریم، ناسازگاری با مادها و صفحه مرگ آبی دیگر مشکلات بازی هستند.

ماینکرفت

خیلی از این مشکلات را می‌توان با خاموش کردن آنتی ویروس، ریستارت کردن سیستم، حذف و نصب دوباره لانچر، دانلود مستقیم لانچر از فروشگاه مایکروسافت یا استفاده از لانچر قدیمی برطرف کرد. با این وجود هنوز خبری از یک راه حل رسمی و قطعی از سوی استودیو Mojang نیست. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که به روزرسانی ۱.۱۸ ماینکرفت با نام پارت دوم Caves & Cliffs در تاریخ ۳۰ نوامبر (۹ آذر ۱۴۰۰) در دسترس قرار خواهد گرفت. اگر یکی از طرفداران ماینکرفت محسوب می‌شوید، ما خواندن مقاله «تاریخچه بازی ماینکرفت – از زیرزمین تا بلوک‌های میلیون دلاری» را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم.

بازی Minecraft در حال حاضر روی خیلی از پلتفرم‌ها از جمله نینتندو سوییچ، گوشی‌های هوشمند، پی‌سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ در دسترس قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید