نسخه پی‌سی بازی God of War از تکنولوژی FSR پشتیبانی می‌کند

یک راه دیگر برای افزایش فریم ریت

نسخه پی‌سی بازی God of War از تکنولوژی FSR پشتیبانی می‌کند

نسخه پی‌سی بازی God of War که تنها کمی بیشتر از دو ماه با انتشار فاصله دارد، از تکنولوژی افزایش فریم ریت FSR پشتیبانی خواهد کرد.

دیگر واضح است که سونی برنامه‌های بزرگی برای گسترش حضورش در بازار پی‌سی گیمینگ دارد، و بازی بعدی آن‌ها روی این پلتفرم چیزی نخواهد بود جز God of War. هنگام معرفی، سونی تایید کرد که این بازی اکشن ماجراجویی محبوب روی پی‌سی از تکنولوژی‌های DLSS و Reflex انویدیا پشتیبانی خواهد کرد. اما اگر یک کارت گرافیک RTX ندارید، خبر خوب این است که یک راه دیگر هم برای افزایش فریم ریت خود در بازی دارید.

کمپانی AMD صفحه رسمی تکنولوژی FidelityFX Super Resolution (یا به طور مختصر FSR) را به‌روزرسانی کرده است و حالا نام God of War در آن دیده می‌شود. علاوه بر این بازی، نام عناوین دیگری همچون Ghostrunner و Forspoken هم در میان بازی‌هایی که در آینده از FSR پشتیبانی می‌کنند هم دیده می‌شود.

اگر با FSR آشنایی ندارید، این تکنولوژی عملا باعث می‌شود بازی با رزولوشن پایین‌تری رندر، و سپس با استفاده از یک الگوریتم مخصوص به رزولوشن اصلی آپ‌اسکیل (Upscale) شود و تصویری بسیار نزدیک به رزولوشن واقعی (native) ارائه دهد. این تکنیک باعث افزایش چشم‌گیر فریم ریت می‌شود و کمک بزرگی به بهبود راندمان بازی‌ها می‌کند. تکنولوژی DLSS انویدیا هم کم و بیش به همین شکل کار می‌کند، اما بر خلاف FSR فقط روی کارت‌های RTX این کمپانی قابل فعال‌سازی است.

نسخه پی‌سی God of War در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ دی) منتشر خواهد شد. توسعه این پورت بر عهده استودیو Jetpack Interactive است، که همچنین در توسعه نسخه بعدی این سری یعنی God of War Ragnarok هم نقش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید