نکاتی که باید پیش از شروع بازی Atomic Heart بدانید

بایوشاک در شوروی سابق!

بازی نقش‌آفرینی اول شخص Atomic Heart که جدیدترین دست‌پخت استودیو Mundfish محسوب می‌گردد، با نقدهای مثبتی از جانب کاربران مواجه شده است و تجربه لذت‌بخشی را از حال و هوای اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۵۰ میلادی به ارمغان می‌آورد. بازی از زاویه دید سرگرد سرگئی نچایف روایت می‌گردد؛ سربازی که به مقر شماره ۲۸۲۶ می‌رود تا از دستگاهی موسوم به Thought سر درآورد و در این مسیر، با روبات‌هایی پیشرفته و آزمایشات بیومکانیکی وحشتناکی مواجه می‌شود. Atomic Heart از بسیاری جهات به BioShock شبیه است و البته مکانیسم‌های جذاب متعددی را در گیم‌پلی ارائه می‌دهد که آن را به تجربه‌ای منحصربفرد بدل می‌کند. شاید در بدو شروع آن، احساس کنید با یک بازی تکراری طرف هستید اما به مرور، تمایز آن را درخواهید یافت.

مطیع جریان بازی نباشید!


نکاتی که باید پیش از شروع بازی Atomic Heart بدانید - ویجیاتو

قاعده‌ای کلی در خصوص بازی‌های نقش‌آفرینی برقرار است: نباید مطیع جریان بازی باشید! این بدین معناست که اگر صرفا مسیر اصلی بازی را دنبال کنید و از سرک کشیدن به گوشه و کنار بپرهیزید، چیزهای زیادی را از دست خواهید داد. بازی Atomic Heart نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از مناطق در نقشه بازی، ارتباط مستقیمی به روند اصلی بازی ندارند و اگر سری به آن‌‌ها نزنید، قطعا در مسیر بازی خللی رخ نخواهد داد اما در عوض، از آیتم‌ها و اقلام و تجهیزات زیادی محروم خواهید شد. پس سرک کشیدن به این سوی و آن سوی را فراموش نکنید!

همه چیز و همه جا را اسکن کنید!


نکاتی که باید پیش از شروع بازی Atomic Heart بدانید - ویجیاتو

به تدریج در طول بازی درخواهید یافت که اسکن کردن، مهم‌‌ترین و کارآمدترین قابلیت شماست؛ به لطف آن قادرید آیتم‌های مخفی و حتی دشمنان را از ورای دیوارها و موانع ببینید. سیستم ارتقاء سلاح و تجهیزات در بازی قلب اتمی، شدیدا نیازمند یافتن آیتم‌های گوناگون است و برای دست‌یابی به برترین ویژگی‌های سلاح خود، بایستی مدام به دنبال چیزهایی برای ارتقاء آن بگردید؛ اینجاست که قابلیت اسکن اهمیت خود را نشان می‌دهد.

پرش خوب یا بد؛ مسئله این است!


نکاتی که باید پیش از شروع بازی Atomic Heart بدانید - ویجیاتو

در طول بازی Atomic Heart مکررا با چالش‌های پلتفرمینگ و پارکور مواجه می‌شوید که گاهی اوقات سختی آن‌ها از حد تحمل خارج است. شاید خیال کنید فلان پرش را می‌توان با موفقیت انجام داد، می‌پرید اما دستتان به جایی که باید برسد نمی‌رسد و تمام! راه ساده برای پرهیز از اینگونه اشتباهات این است که کمی صبر کنید، اگر سرگئی دستش را به سمت و سوی چیزی دراز کرد، پرش به سوی آن موفق خواهد بود. در غیر اینصورت عواقب ناگوار پریدن بر عهده خودتان است!

با یک دست نمی‌توان دو هندوانه برداشت!


نکاتی که باید پیش از شروع بازی Atomic Heart بدانید - ویجیاتو

با یک دست نمی‌توان دو هندوانه برداشت! در Atomic Heart این را آویزه گوش خود کنید. مهارت‌ها و قابلیت‌های متعددی در اختیار شماست، اما صرفا می‌توانید دوتای آن‌ها را همزمان ارتقاء دهید. پس به جای این که کلی وقت و تلاش صرف بهبود قابلیت‌های متنوع خود کنید (نظیر کند کردن سرعت حرکت دشمنان، فریز کردن کامل آن‌ها، آسیب‌ناپذیری در مقابل ضربات دشمن و غیره) دوتا را برگزینید و بیشتر روی آن‌ها تمرکز کنید.

کمی آسان بگیرید!


نکاتی که باید پیش از شروع بازی Atomic Heart بدانید - ویجیاتو

Atomic Heart به لحاظ سطح سختی می‌تواند چالشی لذت‌بخش باشد. بازی قلب اتمی، سه سطح دشواری را ارائه می‌دهد: Peaceful Atom (آسان) و Local Malfunction (متوسط) و Armageddon (دشوار) اما حتی سطح متوسط آن نیز می‌تواند عرق بازیکنان نسبتا حرفه‌ای را درآورد! اگر مدام شکست می‌خورید؛ خجالت نکشید و سطح دشواری بازی را کمی پایین آورید. این‌گونه با اصول گیم‌پلی Atomic Heart آشنا می‌شوید و می‌توانید بعدا درجه سختی را بالاتر ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید