پلی استیشن 5 برنده جایزه «مراسم طراحی خوب» شد

مدال طلای طراحی خوب برای کنسول سونی

پلی استیشن 5 برنده جایزه «مراسم طراحی خوب» شد

مراسم سالانه Good Design Award که در ژاپن برگزار می‌شود به طور رسمی از پلی استیشن 5 به عنوان یکی از ۱۰۰ محصول برتر سال ۲۰۲۱ از نظر طراحی یاد کرده است.

به همین منظور، هیئت داوران این مراسم به طراحی کنسول جدید پلی استیشن 5 «مدل طلا» اهدا کردند که این مدال هر سال فقط به تعدادی از محصولات داده می‌شود. این مراسم که در ابتدا توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن طراحی شده و اسپانسر آن «موسسه تبلیغات طراحی ژاپن» است از طراحی منحصر به فرد، قابلیت تمیز کردن آسان و همچنین توانایی بازیافت قطعات پلاستیکی پلی استیشن 5 استقبال کرده است.

پلی استیشن 5

پلی استیشن 4 نیز در گذشته و سال ۲۰۱۴ توانسته بود برنده این جایزه شود اما کنسول نسل قبل از دریافت مدال طلا عاجز مانده بود. جالب اینجاست که هیئت داوران از پلی استیشن 4 به دلیل تجربیات همه جانبه‌ای که در سراسر کنسول و فضاهای موبایل به ویژه از طریق PSN ارائه می‌کند، تمجید کردند.

از سویی دیگر، هیئت داوران امسال از پلی استیشن 5 به دلیل سطوح منحنی بی‌نظیر سه بعدی و طراحی بیرونی منحصر به فرد خود تمجید کردند. آن‌ها همچنین اشاره کردند که پنل‌های بیرونی این کنسول به راحتی قابل جدا شدن و تمیز کردن هستند و در ابتدا تصور می‌شود که قرار دادن کنسول به صورت افقی غیرممکن است، اما کاربران می‌توانند با استفاده از یک پایه همراه از آن به صورت افقی استفاده کنند.

جایزه Good Design Awards که در ابتدا سال ۱۹۵۷ توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت طراحی شد، در هر سال ۱۰۰ محصول برتر سراسر جهان را بر اساس کیفیت و اثربخشی خود انتخاب می‌کنند. برای مثال در سال گذشته، اپلیکیشن کنفرانس ویدیویی Zoom به عنوان یکی از برندگان مدال طلای این مراسم انتخاب شده بود. همچنین نامزدهای این مراسم می‌توانند از دسته‌بندی‌های کاملا مختلفی مانند سیستم‌های راه‌آهن، نرم‌افزار، مدارس و حتی سازمان‌های دیگر انتخاب شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید