چرا اسکین‌های جدید بازی Spider-Man در انحصار پلی استیشن 5 قرار دارند؟

خبری از اسکین‌های جدید برای پلی استیشن ۴ نیست

چرا اسکین‌های جدید بازی Spider-Man در انحصار پلی استیشن 5 قرار دارند؟

استودیو Insomniac به تازگی توضیح داده که چرا لباس‌های تزئینی مرد عنکبوتی از فیلم No Way Home تنها برای نسخه ریمستر بازی Marvel’s Spider-Man منتشر خواهد شد.

بازی Marvel’s Spider-Man به زودی به واسطه یک به‌روز‌رسانی جدید، دو لباس مخصوص مرد عنکبوتی از فیلم Spider-Man: No Way Home دنیای سینمایی مارول را دریافت خواهد کرد. لباس یکپارچه قرمز، سیاه و طلایی رنگ به همراه لباس سیاه و طلایی‌ رنگ از فیلم جدید مرد عنکبوتی با بازی تام هالند در روز ۱۰ دسامبر (جمعه ۱۹ آذر)، تنها یک هفته قبل از اکران سراسری این فیلم در کشورهای دنیا، برای نسخه ریمستر Marvel’s Spider-Man عرضه خواهد شد.

هر چند باید اعلام کرد که این اسکین‌های تزئینی تنها برای نسخه ریمستر بازی که برای کنسول پلی استیشن ۵ از طریق نسخه آلتیمیت Marvel’s Spider-Man: Miles Morales منتشر شده، قابل دسترس خواهند بود. زمانی که یکی از طرفداران از سازندگان بازی، استودیو اینسامنیاک سوال پرسید که چرا این اسکین‌های تزئینی برای نسخه اصلی بازی که بر روی پلی استیشن ۴ منتشر شده بود، قابل دسترس نخواهند بود، استودیو سازنده جوابی داد که به مذاق هواداران خوش نیامده است.

اینسامنیاک با توضیحی در مورد به‌روزرسانی پیشین Marvel’s Spider-man در پلی استیشن ۴ به این سوال پاسخ داد. طبق گفته‌های این استودیو، عدم قرار دادن این اسکین‌های تزئیتی در هر دو پلتفرم پلی استیشن، به دلیل به‌روزرسانی‌های بیش از حد و اشباع شده‌ی بازی در نسخه پلی استیشن ۴ بوده که پیش از این برای بازی عرضه شده بودند. ظاهراً اضافه کردن این اسکین‌ها «بر عملکرد پخش جریانی از هارد دیسک پلی استیشن ۴» تاثیر می‌گذارد و تصمیم عرضه آن برای نسخه ریمستر بازی در پلی استیشن ۵ تنها به این دلیل گرفته شده که آنها از «عملکرد بهینه» بازی بر روی PS4 اطمینان حاصل کنند.

متاسفانه این پاسخ اینسامنیاک تنها باعث ناراحتی و ایجاد فضای منفی در جامعه بازیکنان Marvel’s Spider-Man شده که این جواب را به اندازه کافی قابل توجیه نمی‌دانند. در واقع باید گفت این به‌روزرسانی‌های انحصاری نسخه ریمستر بازی برای پلی استیشن ۵، ناراحتی طرفداران را بیش از پیش تشدید می‌کند. چرا که به غیر از نسخه اصلی پیتر پارکر در پلی استیشن ۴، نسخه ریمستر دارای یک مدل صورت کاملاً مجزا برای پیتر بود. در نتیجه بازیکنان عقیده دارند که استودیو اینسامنیاک در تلاش است تا کم کم خود را از نسخه PS4 جدا کرده و به طور کامل به نسخه PS5 مهاجرت کند. به همین خاطر طرفدارانی که هنوز کنسول نسل بعدی را تهیه نکرده‌اند، احساس می‌کنند که کنار گذاشته شده‌اند و اهمیتی برای سازنده ندارند.

چند ماه پیش سونی به طور رسمی از بازی Marvel’s Spider-Man 2 رونمایی کرد که یک عنوان انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ خواهد بود. بنابراین می‌شود گفت که بالاخره دیر یا زود تمرکز استودیو کاملاً معوطف کنسول نسل جدید خواهد شد. اما به هر حال باید گفت دلیل این استودیو برای عرضه نکردن اسکین‌های جدید برای کنسول پلی استیشن ۴، توجیه‌ای کافی و منطقی در این زمینه بوده است. برای نسخه اصلی مرد عنکبوتی بر روی PS4 تاکنون ۱۹ به‌روزرسانی منتشر شده و با وجود محدودیت‌هایی که مسلماً کنسول نسل قبل سونی نسبت به کنسول نسل جدید دارد، منطقی است که منتشر کردن این به‌روزرسانی در یک هارد دیسک کنسول با فشار کمتر، رویکرد مناسب‌تری خواهد بود.

در انتها باید گفت که مایه تاسف است دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ به دلیل زائد شدن تدریجی سخت افزار کنسول نسل قبل خود، نمی‌توانند این لباس‌های جدید مرد عنکبوتی را خریداری کنند. از طرف دیگر مطمئناً برای دارندگان نسخه ریمستر بازی هیجان انگیز است که پیش از تماشای No Way Home از دنیای سینمایی مارول (که خیلی‌ها چشم انتظار آن هستند)، این لباس‌های تزئینی زیبا را دریافت کنند. باید منتظر ماند و دید استودیو موفق اینسامنیاک در آینده چه برنامه‌هایی برای قسمت دوم بازی دارد. پیش از این در مقاله‌ای، تمامی اطلاعاتی که در حال حاضر از Marvel’s Spider-Man 2 داریم را با شما در میان گذاشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید