۱۰ شخصیت کمیک بوکی با بهترین عامل التیام

صد البته با حضور ولورین و ددپول، هر چند نه به عنوان برترین‌ها

برخی از شخصیت‌های کمیک بوکی مثل بتمن و دردویل (Daredevil) پس از هر درگیری به سراغ دوا و دکتر می‌روند. اما برخی از شخصیت‌ها هم وجود دارند که خوش شانس‌تر از این حرف‌ها هستند. آن‌ها به لطف عامل التیام خود از کشنده‌ترین و کاری‌ترین زخم‌ها نیز می‌توانند جان سالم به در ببرند.

شخصیت‌های زیادی را در دنیای کمیک‌ها می‌توان پیدا کرد که از این قابلیت بهره می‌برند. عامل التیام یا هیلینگ فکتور (Healing Factor) برخی شخصیت‌ها نسبت به دیگران قوی‌تر است. بعضی‌ها می‌توانند در عرض چند ثانیه اعضای از دست داده بدن خود را بازیابی کنند. دیگر شخصیت‌ها هم شاید سرعت التیامشان زیاد نباشد اما تقریباً از هر آسیبی جان سالم به در می‌برند.

با این حساب، کدام شخصیت کمیک بوکی صاحب بهترین عامل التیام است؟ در این مطلب به سراغ ۱۰ شخصیت می‌رویم که صاحب بهترین عامل‌های التیام هستند.


۱۰. سوپرمن

بر خلاف باور عمومی، سوپرمن می‌تواند از منابع مختلف آسیب‌های زیادی ببیند. ویلن‌های سوپرمن می‌توانند بدون نیاز به تضعیف او، باعث صدمه دیدنش شوند. اما عامل التیام مرد پولادین نسبت به دیگر شخصیت‌ها یک تفاوت دارد. او نیاز به یک عامل خارجی برای فعال کردن عامل التیامش دارد. در برخی از داستان‌ها مثل Reign of the Supermen، این عامل خارجی، محفظه بازیابی‌اش در قلعه خلوت (Fortress Of Solitude) اوست که باعث شد تا سوپرمن از مرگ بازگردد.

در دیگر داستان‌ها، مرد پولادین فقط کافی است در معرض اشعه‌های خورشید زرد قرار بگیرد تا به سرعت التیام پیدا کند. به لطف خورشید منظومه شمسی، سوپرمن می‌تواند از زخم‌های کشنده گرفته تا اشعه‌های رادیواکتیو جان سالم به در ببرد.

۹. وندال سوج

به لطف یک شهاب سنگ که هزاران سال پیش روی زمین سقوط کرد، یک انسان غار نشین تبدیل به یکی از اولین متاهیومن‌ها (Metahuman) شد. این غار نشین به یک انسان جاودان تبدیل شد که ظاهراً دستخوش تغییر سن نمی‌شود با در عین حال قابل نابودی است. همین باعث شد تا وندال سوج (Vandal Savage) بتواند نقش‌های بزرگی را در طول تاریخ بازی کند؛ از چنگیز خان تا ژولیوس سزار بودن.

با این که وندال سوج قابلیت از بین رفتن دارد اما نشان داده شده که برای این کار باید آسیب زیادی به او وارد شود. بریدن شدن گلو، شکستن استخوان‌های بدن، مسموم شدن، چاقو خوردن و موارد دیگر جزو چیزهایی هستند که یک انسان معمولی را می‌کشند اما وندال سوج یک انسان عادی نیست.

۸. دومزدی

موجودی که با نام دومزدی (Doomsday) شناخته می‌شود قابلیت التیام دارد اما این اتفاق یک خبر بد برای دشمنانش است. هر آسیبی که به دومزدی وارد شود فقط او را قوی‌تر می‌کند و قسمت‌های تیز روی بدنش بزرگ‌تر و برنده‌تر می‌شوند. به همین دلیل نیز بود که دومزدی توانست سوپرمن را بکشد.

همچنین دومزدی نشان داده که می‌تواند از مرگ هم بازگردد تا به عنوان یکی از خطرناک‌ترین ویلن‌های دنیای کمیک‌ها محسوب شود.

۷. فلش

فرقی نمی‌کند صحبت در مورد بری آلن (Barry Allen) باشد یا والی وست (Wally West)، فلش همیشه موهبت اسپید فورس (Speed Force) را دارد. مثل بسیاری از اسپیدسترهای (Speedster) دیگر، اسپید فورس به فلش نیز متابولیسم تقویت شده هدیه می‌دهد. به این ترتیب فلش نه تنها نیاز به مصرف مقدار زیادی مواد غذایی دارد بلکه این متابولیسم تقویت شده می‌تواند زخم‌های اساسی او را نیز التیام دهد.

زخم گلوله برای فلش همانند یک آسیب خفیف است، زخم و کبودی‌های عمیق در عرض چند ساعت بهبود پیدا می‌کنند و او حتی می‌تواند این التیام‌بخش بودن را با کس دیگری به اشتراک بگذارد. به این ترتیب فلش نه تنها یک عامل التیام قوی دارد بلکه می‌تواند یک التیام‌دهنده کارآمد نیز باشد.

۶. لوبو

آخرین زارنیایی (Czarnian) با نام لوبو (Lobo) یکی از تحسین برانگیزترین عامل‌های التیام دنیای دی‌سی را در اختیار دارد. البته او خیلی نیاز به استفاده از عامل التیام خود ندارد چرا که دیده شده حتی از سوپرمن نیز آسیب‌ناپذیرتر است. در هر صورت، اگر او آسیب ببیند، در عرض چند دقیقه یا چند ثانیه می‌تواند به سلامت کامل دست پیدا کند.

لوبو همچنین نشان داده که می‌تواند حتی از قطره خون خود نیز به زندگی بازگردد. در سریال Krypton دیده شد که لوبو از یک دست قطع شده احیا می‌شود. این قدرت فوق العاده یکی از چندین دلیل برای خفن بودن لوبو در دنیای دی‌سی است.

۵. ولورین

در دنیای مارول، ولورین یکی از مشهوترین شخصیت‌هاست که از عامل التیام فرا انسانی بهره می‌برد. لوگان به لطف ترکیب عامل التیام و اسکلت آدامانتیومی‌اش از سخت‌ترین شرایط ممکن جان سالم به در برده است؛ انفجارها، گلوله‌ها، آتش و خیلی چیزهای دیگر. او حتی در کنار کاپیتان آمریکا در طی جنگ جهانی دوم جنگیده و برخی از وحشتناک‌ترین اعمال انسانی در طول تاریخ را از نزدیک تجربه کرده است.

همانند لوبو، ولورین نیز می‌تواند در عرض چند ثانیه یا چند دقیقه از اکثر آسیب‌ها التیام پیدا کند. حتی فیتالیتی‌هایی مثل تکه تکه شدن توسط هالک یا بیرون کشیده شدن تمام اسکلت آدامانتیومی او از بدنش نیز نتوانسته‌اند جلوی التیام لوگان را بگیرند.

۴. ایکس ۲۳

لورا کینی (Laura Kinney)، دختر ولورین، قابلیت‌های التیام پدرش را به ارث برده اما به نظر خزانه ژنتیکی لورا حتی قوی‌تر هم باشد. او می‌تواند مثل پدرش علاوه بر این که اعضای بدنش را دوباره بازیابی کند، اعضای قطع شده را دوباره به بدنش متصل کند تا سریع‌تر احیا شوند. اما ایکس ۲۳ (X-23) بیان کرده که عامل التیام لوگان نسبت به او کندتر است.

همین باعث می‌شود تا لورا یکی از بهترین گزینه‌های جانشینی ولورین در دنیای مارول باشد. مسیری که این شخصیت با اولین حضورش در سریال انیمیشنی X-Men: Evolution پیموده است.

۳. هالک

آسیب زدن و ریختن خون هالک به خودی خود بسیار سخت است. اما کسانی که خوش‌شانس (و احمق) بوده‌اند تا بتوانند هالک را زخمی کنند شگفت زده خواهند شد. مثل قدرت فیزیکی‌اش، عامل التیام هالک هم با عصبانی شدنش قوی‌تر می‌شود.

هالک یکی دیگر از آن دسته از شخصیت‌هایی است که توانسته از مرگ نیز بازگردد، آن هم در حالی که چیزی جز اسکلتش باقی نمانده بود. بروس بنر را می‌توان نامیرا نامید. همین عامل التیام به دختر عمه بروس بنر، شخصیتی که با نام شی هالک (She-Hulk) شناخته می‌شود هم رسیده است.

۲. ددپول

اگر بگوییم قدرت عامل التیام ددپول بیش از حد زیاد است اشتباه نگفته‌ایم اما چنین چیزی با ذات دیوار چهارم شکنِ او هماهنگ است. وید ویلسون (Wade Wilson) به روش‌هایی آسیب دیده که حتی برترین اعضای اونجرز را نابود می‌کند اما همیشه با یک لبخند بازگشته است.

فقط از دست دادن اعضای بدن نیست. ددپول صرفاً خون روی زمین یا یک سر قطع شده بود اما باز هم احیا شد. به لطف آزمایش‌هایی که او را تبدیل به یک موجود جاودان کرده‌اند، او معمولاً خیلی سریع التیام پیدا می‌کند.

۱. ماسک

وقتی از دنیای‌های مارول و دی‌سی خارج شویم و به سراغ کمیک‌های دارک هورس (Dark Horse) برویم، ماسکِ جادوییِ شروری وجود دارد که توسط خدای نوردیک، لوکی (Loki)، به وجود آمده است. هر کسی که این ماسک را به صورت بزند تبدیل به یک شخصیت کارتونی خشن و نابودنشدنی می‌شود که تقریباً هر کاری دلش بخواهد را می‌تواند انجام دهد.

اکثراً شاید فیلم The Mask سال ۱۹۹۴ با باز جیم کری را به یاد آورند. آن فیلم نیز نشان می‌دهند که گلوله‌ها در حالی که ماسک روی صورت استنلی ایپکیس (Stanley Ipkiss) از درون بدنش رد می‌شوند اما او نه تنها دردی حس نمی‌کند بلکه قبل از بهبود کسانی که حمله کرده بودند را مسخره می‌کند. البته بدون ماسک، استنلی ایپکیس صرفاً یک انسان معمولی است.

دیدگاهتان را بنویسید