۱۰ ویژگی برتر God of War نسبت به دیگر انحصاری‌های PS4

بهترین بازی PS4 چگونه به بهترین تبدیل شد؟

PS4 بازی‌های زیادی دارد، به خصوص انحصاری‌های زیاد و جذابی که تقریبا هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. اما تعداد کمی از آن‌ها هستند که از تمام لحاظ کامل و عالی باشند و God of War هم یکی از آن‌هاست. حال در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که چه چیزهایی توانسته‌اند این نسخه از گاد آف وار را به یکی از کامل‌ترین و بهترین بازی‌های تاریخ ویدئوگیم تبدیل کند. پس اگر از طرفداران این بازی و مخصوصا کریتوس هستید مطلب را از دست ندهید.

۱۰- مبارزات لذت‌بخش


اسم گاد آف وار که می‌آید بیش از همه چیز به یاد مبارزات آن می‌افتیم که خشونت و سرعت در آن بالاست. اما در آخرین نسخه سعی شد تا مبارزات حس طبیعی‌تری به خود گرفته و بسیار سرگرم‌کننده‌تر باشد. تبر مخصوص کریتوس هم مزید بر علت شده و بیش از پیش شما را در قامت کریتوس قرار می‌دهد. خیلی از اوقات حتی پرت کردن و بازگرداندن تبر کریتوس نیز لذت بخش است! مخصوصا وقتی آن را به وسط مغز یکی از دشمنانتان پرت می‌کنید و پس از تماشای انیمیشن زیبای مرگ یا صدمه دیدن دشمنتان آن را به دستتان برمی‌گردانید.

۹- موسیقی گوش‌نواز


موسیقی زیبا و مرتبط با اتمسفر بازی رکن دیگری از ارکان موفقیت گاد آو وار محسوب می‌شود. Bear McCreary که وظیفه آهنگسازی بازی را به عهده داشت، کسی است که سابقه ساخت موسیقی متن سریال‌هایی مانند The Walking Dead و Outlander را دارد و موفق به کسب جوایز امی نیز شده.

او برای ساخت موسیقی God of War به شکل خستگی ناپذیری به تحقیق و مطالعه راجع به موسیقی فولکلور نوردیک پرداخت و بدین ترتیب موسیقی تلفیقی را ساخت. موسیقی بازی به شدت زیباست و می‌تواند به راحتی احساسات هر گیمری را برانگیزد. به همین دلیل است که از آن به عنوان یکی از بهترین موسیقی‌های متن تاریخ صنعت بازی یاد می‌شود.

۸- همراهان تاثیرگذار


وجود همراه در بازی‌ها چیز جدیدی نیست و در بسیاری از بازی‌ها وجود دارند و اغلب اوقات اگر باعث اخلال در روند معمولی بازی نشوند، بی‌مصرف هستند! اما در بازی God of War اوضاع به این شکل نبوده و آترئوس شما را ناامید نمی‌کند و این پسر حتی یکی از بهترین ویژگی‌های اضافه‌شده به نسخه جدید گاد آف وار محسوب می‌شود. به لطف هوش مصنوعی قوی، رفتارهایی که آترئوس در بازی از خود نشان می‌دهد همگی منطقی هستند و در بیشتر موارد به کریتوس برای از بین بردن دشمنان کمک می‌کند. آترئوس سمبلی از یک همراه عالی است که باقی شرکت‌های بازی‌سازی و توسعه‌دهندگان می‌توانند وی را الگوی خود قرار دهند!

۷- درجه سختی بازی


اگر بازی را انجام داده باشید، می‌دانید که کریتوس فقط چند ثانیه و آن هم در حالت Spartan Rage است که می‌تواند تبدیل به موجود شکست‌ناپذیری شود. در اکثر موارد و بجز پیش آمدن آن حالت نادر، بازی از درجه سختی خوب و منطقی‌ای برخوردار است و به شکلی نیست که فکر کنید با کنترل کریتوس تبدیل به یک موجود قوی و نامیرا تبدیل خواهید شد. اتفاقا درجه سختی بازی به شکلی است که باید همیشه به فکر سلامت کریتوس باشید و همین باعث لذت بخش‌تر کردن بازی می‌شود. البته هر چه در بازی پیش می‌روید کریتوس هم قوی‌تر با انجام آپگریدها قوی‌تر می‌شود اما خب دشمنان هم به همین ترتیب قوی‌تر شده و بازی سعی می‌کند تعادل خود را در درجه سختی‌اش حفظ کند.

۶- شخصیت‌‌پردازی قوی


بسیاری از اوقات پروتاگونیست بازی‌ها تنها مدلی سه بعدی (شاید هم دو بعدی) و مقوایی هستند که به این طرف و آن طرف می‌رود و ماجرا را می‌گذرانند. اما چنین چیزی راجع به گاد آف وار صدق نمی‌کند. بازی طوری نیست که در آن NPCهای فراوان و بدون معنی‌ای پر شده باشند. هر چیزی در بازی معنی‌ای دارد و ارتباط کاراکترها با هم به شکل بی‌ارزش و تنها برای پر کردن محتوای بازی نخواهد بود.

رابطه کریتوس و آترئوس یکی از پیچیده‌ترین روابط کاراکترها در بین بازی‌های ویدئویی بوده و جدای رابطه کریتوس و پسرش، سانتا مونیکا سعی کرده تا از ایجاد کاراکترهایی با چند خط دیالوگ پرهیز کند و برای هر یک از آن‌ها داستان و گذشته‌ای مجزا و پر و پیمانی را ترسیم کند.

۵- ویژگی‌های بصری


تا الان موارد زیادی را گفتیم که می‌توان با آن‌ها عاشق گاد آو وار شد (البته هنوز ۵ تا را نگفتیم!) اما بهترین و فریبنده‌ترین آن احتمالا همین جذابیت‌های بصری بازی باشد. بازی برای هر فردی که بخواهد در دنیای اساطیری گشت و گذار کند یک الماس و جواهری ناب محسوب می‌شود.

۴- داستان به‌یادماندنی


به قسمت جذاب دیگری از بازی God of War می‌رسیم و آن داستان فوق‌العاده بازی است. ماجراهای دراماتیک و زیبایی که از ابتدای بازی وجود دارد کم کم در قلب گیمر ریشه می‌کند و در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند. به ویژه اضافه شدن آترئوس هم توانسته به آن کمک بیشتری کند. به این داستان فوق‌العاده طراحی مراحل بسیار لذت‌بخش را هم اضافه کنید که باعث می‌شود دست کشیدن از بازی برایتان سخت شود!

۳- محتوای زیاد


بسیاری از توسعه‌دهندگان سعی می‌‌کنند پس از عرضه بازی به ساخت و عرضه DLCها و محتوای بیشتری بپردازند. اما سانتا مونیکا سعی کرد به این ترند و سنت دست اندازی کند و یک بازی کامل را عرضه کند. بازی برای هر کاری که بخواهید انجام دهید برنامه دارد. اگر می‎‌خواهید کمی از داستان اصلی فاصله بگیرید می‌توانید سری به Niflheim بزنید. یا می‌توانید برای افزایش تجربه‌تان در مبارزه کردن به Muspelheim بروید. حتی اگر دوست داشته باشید که به بدترین فرد قلمروها تبدیل شوید می‌توانید به Valkyrie رفته و زندانی‌های آن جا را از حبس آزاد کنید. هر چالشی که بخواهید در بازی هست تا آن را انجام دهید.

۲- سینماتوگرافی حماسی


قبل‌تر از این در مورد گرافیک بازی حرف زدیم و آن را مورد ستایش قرار دادیم. اما خب تاکنون راجع به نوع فیلمبرداری بازی حرف نزدیم. نوع حرکت دوربین و صحنه‌های سینمایی آن رسما شما را به یاد بهترین فیلم‌های سینمایی می‌اندازد. دوربین بازی دیگر آن حالت گذشته را کنار گذشته و این بار دوربین را بر روی شانه‌های کریتوس قرار می‌دهد.

۱- سرگرم‌کننده بودن بازی!


بله، تیتر را درست خواندید! گاد آو وار به شدت سرگرم‌کننده بوده و بازی کردن آن نیز لذت‌بخش است. همه مواردی که به آن اشاره کردیم را کنار یکدیگر بگذارید. داستان عالی، موسیقی دل‌نشین، گرافیک بالا از لحاظ فنی و بصری و عالی بودن گیم‌پلی بازی. خب نتیجه اگر به بازی سرگرم‌کننده‌ای تبدیل نشود جای سوال دارد. بازی هیچگاه برایتان خسته کننده نخواهد شد و تجربه‌ای دلنشین را با آن به همراه خواهید داشت. این بازی از آن دست بازی‌هایی است که باید به هر روش آن را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید