۱۵ لوکیشن برتر در دنیای GTA که واقعا ترسناک هستند

لوکشین‌هایی که هیچ توضیحی برایشان نیست

فرنچایزهای بسیاری در دنیای بازی‌های ویدیویی حضور دارند که هرکدامشان پتانسیل‌های خاص خودشان را به تصویر کشیده‌اند. منتهی هیچ کدام از این عناوین به اندازه سری بازی‌های Grand Theft Auto از استودیوی محبوب راکستار دوست داشتنی نبوده‌اند. فرنچایز Grand Theft Auto بدون شک یکی از نمادین‌ترین و بهترین فرنچایزهای طول تاریخ صنعت ویدیوگیم است که طرفداران بسیاری نیز دارد و به جرات می‌توان گفت که هیچ فرنچایزی حتی نمی‌تواند نزدیک به Grand Theft Auto شود. همچنین معمولا وقتی صحبت از بهترین فرنچایزهای تاریخ می‌شود، غیرممکن است که صحبتی از این سری بازی‌ها به میدان نیاید. Grand Theft Auto قطعا یکی از افسانه‌ای‌ترین فرنچایزها در طول تاریخ صنعت ویدیوگیم است و مسیر موفقیت‌آمیز این سری نیز؛ درست در سال ۲۰۰۱ و با بازی Grand Theft Auto 3 شروع شد. درست در زمانی که دنیای این فرنچایز را وارد جهانی ۳ بعدی شد.

نسخه سوم این بازی شاید اکنون دیگر آن‌طوری که باید جذاب بنظر نرسد، اما در آن دوران انقلابی بزرگ بود. راکستار فورا مسیر بازی‌سازی خودش را تغییر داد و این فرنچایز تبدیل به یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای تاریخ شد. خوشبختانه تاکنون نسخه‌های اصلی و اسپین‌آف‌های بسیاری از Grand Theft Auto منتشر شده است که هرکدامشان دنیای وسیعی را به تصویر کشیده بودند.

Abandoned Hospital – GTA IV


GTA

وقتی بازی GTA IV در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، بسیاری از بازیکنان معتقد بودند که این بازی چیزی نبود که آن‌ها انتظارش را داشتند. منتهی GTA IV علی‌رغم حاشیه‌هایی که داشت، یک بازی مورد احترام و دوست داشتنی بود که داستان دنیایی تاریک و رازآلود را روایت می‌کرد. دنیایی که ما پیش‌تر در هیچکدام از نسخه‌های پیشین فرنچایز GTA مشابه‌اش را ندیده بودیم. حال اگر شما در جهان GTA IV به سمت جزیره Colony در جنوب نقشه بازی حرکت کنید، بیمارستان متروکه‌ای را پیدا خواهید کرد که ابدا به مخاطب حس خوبی نمی‌دهد و از ظاهرش می‌توان فهمید که اینجا جایی برای وقت گذراندن نیست!

این بیمارستان برای بسیاری از بازیکنان آشناست. زیراکه یکی از سخت‌ترین ماموریت‌های بازی با نام The Snow Storm درست در همین بیمارستان متروکه اتفاق افتاده. منتهی توصیه نمی‌کنم که شب هنگام به این بیمارستان متروکه بروید؛ زیراکه بسیاری از بازیکنان قسم خورده‌اند که در این بیمارستان متروکه روح دیده‌اند و طبیعتا این چیزی نیست که شما به دنبالش باشید.

Blaine County Motel – GTA V


GTA

خدا می‌داند که راکستار کی قرار است دست از بازی دوست داشتنی GTA V بکشد! این بازی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و تاکنون نیز علی‌رغم اضافه شدن بخش GTA Online به این بازی؛ همچنان راکستار بیخیال آخرین نسخه از این فرنچایز نشده است. اما اگر بخواهیم صادقه درباره این بازی صحبت کنیم؛ باید بگویم که دنیای GTA V یکی از زیباترین جهان‌هایی است که من تاکنون در دنیای عناوین ویدیویی تجربه کرده‌ام. منتهی خب، در این جهان زیبا، قطعا چیزهای بسیار ترسناکی پنهان شده‌اند. منطقه Blaine County Motel در این بازی یکی از ترسناک‌ترین لوکیشن‌هایی است که می‌توانید به سراغش بروید و ظاهرا، رازی تاریک در پشت پرده Blaine County Motel قرار گرفته است.

اگر علاقه‌مند به شکار روح در مناطق خالی از سکنه و متروکه هستید، Blaine County Motel گزینه بسیار خوبی برای شماست. این هتل کوچک مملو است از اتاق‌هایی متروکه که به طرز مرموزی وسایل آن به هم ریخته است. کسی دقیقا نمی‌داند که چه چیزی باعث متروکه شدن Blaine County Motel شده، اما بسیاری از بازیکنان این بازی باور دارند که شاید ویروس زامبی‌ها و یا حتی روحی وحشتناک باعث شده تا Blaine County Motel برای همیشه بسته شود.

Ghost Town – GTA III


GTA

وقتی در سال ۲۰۰۱ نسخه سوم این بازی منتشر شد، این فرنچایز وارد نسلی جدید از عناوین ویدیویی شد و می‌توان گفت که بازی GTA 3؛ به نوعی تحولی بزرگ برای این سری بود. جهان ۳ بعدی این بازی شاید اکنون ساده بنظر برسد، اما در دوران کنسول‌های نسل ششمی؛ انقلابی بزرگ بود. همچنین GTA 3 یک بازی دوست داشتنی برای طرفداران این فرنچایز است که با داستان جذاب و شخصیت پردازی فوق‌العاده‌ای که داشت، دوران بسیار خوبی را برای گیمرها رقم زده بود و خوشبختانه نهایتا پورت موبایلی این بازی نیز منتشر شد.

منتهی چیزی که شاید بسیاری از افراد درباره GTA 3 ندانند، این است که لوکیشن صحنه اول بازی در دنیای GTA 3 به طرز ترسناکی قرار دارد. این شهر را می‌توان تنها با پرواز با هواپیمای Dido – تنها هواپیمای بازی – پیدا کرد. منتهی این شهر کاملا خالی از سکنه است و شما نمی‌توانید روی هیچکدام ساختمان‌های آن فرود بیاید. این موضوع که چرا باید چنین چیزی در بازی حضور داشته باشد، موضوعی است که هیچ پاسخی برای آن نیست و همین موضوع باعث به وجود آمدن تئورهای بسیاری درباره Ghost Town در دنیای بازی GTA 3 شده است.

The Amityville House – GTA IV


GTA

عمارت The Amityville House یکی از ترسناک‌ترین لوکیشن‌ها در دنیای واقعی است که حتی براساس آن فیلم‌ها و رمان‌های بسیاری نیز نوشته. بنابراین هیچ جای تعجبی نداشت که استودیوی راکستار به سراغ The Amityville House برود و آن را در جهان خودش قرار دهد. خبر خوب برای طرفداران موضوعات ترسناک این است که شما می‌توانید عمارت The Amityville House را در دنیای GTA IV پیدا کنید. منتهی شما باید خودتان را برای رو به رو شدن با هرچیزی آماده کنید. زیراکه در پشت درهای عمارت The Amityville House رازهای بسیار ترسناکی پنهان شده‌اند.

شما می‌توانید عمارت The Amityville House را در نزدیکی منطقه Alderney پیدا کنید. این عمارت در ابتدا چیز چندان ترسناکی بنظر نمی‌رسد، اما وقتی وارد خانه می‌شوید؛ حس سنگینی عجیبی را تجربه خواهید کرد. انگار که کسی مدام درحال نگاه کردن به شماست. همچنین بسیاری از بازیکنان نیز ادعا کرده‌اند که در عمارت The Amityville House روح‌های ترسناکی را دیده‌اند که به محض دیدن پلیر؛ با فریادی ترسناک به سمت‌شان حمله می‌کنند.

Vinewood Cemetery – GTA V


GTA

دنیای بازی GTA V بقدری پتانسیل داشت که استودیوی راکستار بخواهد در آن از موضوعات ترسناکی مانند Big Foot و UFO‌ها و حتی زامبی‌ها نیز استفاده کند. اما یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های این بازی مربوط به قبرستانی در منطقه Vinewood می‌شود که حتی در دنیای بازی GTA San Andreas نیز حضور داشت و حالا پایش به دنیای GTA V نیز باز شده و تبدیل به یکی ترسناک‌ترین لوکشین‌هایی شده که شما می‌توانید در دنیای این بازی آن را پیدا کنید.

از طرفی قبرستان منطقه Vinewood یکی از ترسناک‌ترین مکان‌هایی است که می‌توان تن هر پلیری را در شب هنگام به لرزه در بیاورد. منتهی یکی از موضوعات جلب درباره این قبرستان این است که شما در آن می‌توانید قبری تو خالی را پیدا کنید که در کنار آن یک اسلحه کمری قرار گرفته است. بسیاری از بازیکنان باور دارند که این قبر متعلق به مادر سی‌جی است. کسی چه می‌داند، شاید درست در هنگامی که شما این مطلب را می‌خوانید، مادر زامبی شده سی‌جی در خیابان‌های GTA V در حال پرسه زدن باشد.

Inside The Statue Of Happiness – GTV IV


GTA

بازی دوست داشتنی GTA IV یکی از محبوب‌ترین ایستراگ‌های کل سری GTA را در خودش جای داده است. همچنین نیز ایستراگ Inside The Statue Of Happiness یکی از ترسناک‌ترین ایستراگ‌هایی است که در دنیای بازی GTA IV قرار گرفته. اگر برای یک‌بار هم که شده مجسمه غول‌پیکر Statute Of Happiness را در دنیای بازی GTA IV دیده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که این مجسمه از مجسمه Statute Of Liberty الهام گرفته شده و که در دنیای واقعی نیز حضور دارد. منتهی این تمام ماجرا نیست و شما در دل مجسمه Statute Of Happiness می‌توانید چیز بسیار ترسناکی را پیدا کنید که بسیاری از پلیرها از آن بی‌خبرند!

برای پیدا کردن این ایستراگ ترسناک، شما باید با استفاده از یک هواپیما یا هلیکوپتر خودتان را به بالای این مجسمه برسانید. پس از این‌کار؛ شما باید از مجسمه پایین بروید تا به پایه‌های آن برسید و از در پشتی به داخل مجسمه Statue of Happiness بروید. پس از این‌کار شما می‌توانید قلب بسیار بزرگی را در دل این مجسمه پیدا کنید که با زنجیرهایی غول‌پیکر به دیوارهای آن وصل شده است. این موضوع به این معناست که این مجسمه، زنده است!

Mount Gordo – GTA V


GTA

معمولا وقتی صحبت از ترسناک‌ترین ایستراگ‌های سری بازی‌های GTA می‌شود، غیرممکن است که به Mount Gordo از بازی GTA V اشاره‌ای نکنیم. برای پیدا کردن این ایستراگ ترسناک، شما باید در نیمه شب به کوه Gordo بروید و خودتان را به قله آن برسانید. سپس می‌توانید روح سرگردان Jolene Cranley-Evans را در نزدیکی پرتگاهی پیدا کنید که بسیار ترسناک است و به شما نگاه می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که شما تنها می‌توانید از دور و با استفاده از تفنگ تک تیرانداز، این روح را ببنید و اگر به آن نزدیک شوید، این روح فورا ناپدید خواهید.

منتهی این پایان ماجرا نیست و داستانی بسیار ترسناک و ناراحت‌کننده پشت این روح قرار دارد. داستان از این قرار است که شوهر Jolene Cranley-Evans که با نام Jock Cranley نیز شناخته می‌شود، قصد داشت که از Blaine County نقل مکان کند. منتهی از آن‌جایی که همسر Jock Cranley با این موضوع موافق نبود و از طرفی نیز بنظر نمی‌رسید که Jock Cranley بخواهد نظرش را عوض کند، تصمیم گرفت که همسر خودش را به قتل برساند و در نیمه شب، او را از پرتگاه کوه Gordo به پایین پرتاب کرد و او را کشت! اکنون اگر شما به این منطقه بروید، می‌توانید درست در جایی‌که این روح ظاهر می‌شود، اسم شوهر Jolene Cranley-Evans را پیدا کنید که با خون نوشته شده است.

Back O’ Beyond Woods – GTA San Andreas


GTA

منطقه Back O’ Beyond Woods یکی از ترسناک‌ترین و مرموزترین مناطق حاضر در دنیای بازی دوست داشتنی GTA San Andreas است که تبدیل به منشا رازهای بسیاری در این بازی مانند Big Foot و قاتل‌های زنجیره‌ای شده. هرچند که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر حضور پاگنده – Big Foot – یا موجودات اهریمی در منطقه Back O’ Beyond Woods نیست، اما هنوز هم بسیاری از افراد در این منطقه به دنبال شکار روح و موجودات ترسناک هستند.

همچنین منتهی یکی از ترسناک‌ترین چیزهایی که درباره این منطقه وجود دارد، این است که شما اگر در نیمه شب به Back O’ Beyond Woods بروید، ماشین قدیمی را پیدا خواهید کرد که تصادف کرده است و ظاهر چندان سالمی ندارد. منتهی این همه داستان نیست و اگر شما به این ماشین نزدیک شوید، او با سرعت بسیار زیادی به شما حمله خواهد کرد. بسیاری از پلیرها معتقدند که صاحب این ماشین در این جنگل ناپدیده شده و به قتل رسیده است. حال روح آن این ماشین را تسخیر کرده و برای همین؛ هرکسی را که ببیند به آن حمله خواهد کرد.

Abandoned Sprunk Factory – GTA IV


GTA

اجازه دهید که لیست‌مان را با یکی دیگر از موارد پیدا شده در دنیای بازی GTA IV ادامه دهیم. در دنیای این بازی لوکیشن‌های بسیاری قرار گرفته‌اند که می‌توانند واقعاً ترسناک باشند، منتهی یکی از ترسناک‌ترین لوکشین‌های این بازی؛ مربوط به کارخانه متروکه Sprunk – Abandoned Sprunk Factory – می‌شود که تئوری‌های بسیاری نیز درباره آن وجود دارد.

یکی از ترسناک‌ترین تئوری‌ها درباره Abandoned Sprunk Factory این است که بسیاری از بازیکنان ادعا کرده‌اند که این کارخانه متروکه، تمساح‌های غول‌پیکر و ارواح سرگردان بسیاری را دیده‌اند که این ادعاها هرگز ثابت نشد. اما یکی از موضوعات عجیب درباره Abandoned Sprunk Factory این است که اگر شما در این منطقه شلیک کنید، صدای فریاد بسیار عجیبی را خواهید شنید که هیچ توضیحی برایش وجود ندارد و باعث مرموزتر شدن Abandoned Sprunk Factory شده است.

Apartment 3C – GTA Vice City


GTA

وقتی بازی دوست داشتنی و افسانه‌ای GTA Vice City در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، سازندگان بازی بارها اعلام کردند که این بازی با الهام از فیلم سینمایی Scarface ساخته شده. بنابراین هیچ جای تعجبی هم نداشت که ما بخواهیم در دنیای این بازی شاهد رفرنس‌هایی به این اثر سینمایی باشیم. منتهی درست در همین بین؛ Apartment 3C یکی از ترسناک‌ترین لوکشین‌هایی است که شما در دنیای بازی دوست داشتنی GTA Vice City می‌توانید آن را پیدا کنید.

Apartment 3C یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های این بازی است که بازیکنان می‌توانند به صورت تصادفی وارد آن شوند. همه‌چیز در ابتدا معمولی بنظر می‌رسد، منتهی وقتی به حمام این خانه می‌روید، اره برقی خونی را پیدا خواهید کرد که ظاهرا فردی با آن کشته شده است. همچنین روی دیوارها و وان حمام نیز؛ مملو از خون است که این موضوع رفرنسی ترسناک به صنحه قتل یکی از شخصیت‌ها در فیلم Scarface دارد.

Mine Shaft – GTA V


۱۵ لوکیشن برتر در دنیای GTA که واقعا ترسناک هستند - ویجیاتو

ما در این مطلب پیش‌تر بارها به این موضوع اشاره کردیم که دنیای بازی GTA V مملو است از اتفاقات ترسناکی که هیچ توضیحی برایشان نیست. منتهی درست در بین همین لوکشین‌های ترسناک، Mine Shaft جزو آن دسته از لوکشین‌هایی است که اصلا قرار نبود کسی وارد آن شود. اما بالاخره پلیرهای این بازی به راکستار ثابت کردند که هیچ چیزی نمی‌توان جلودار آن‌ها باشد و بالاخره پس از مدت‌ها راز پشت پرده Mine Shaft برای تمامی پلیرهای این بازی برملا شد.

همچنین وقتی به سراغ این لوکیشن می‌روید، متوپجه خواهید شد که درب ورودی Mine Shaft با تخته‌هایی قدیمی بسته شده است. پس از شکستن تخته‌ها و ورود به Mine Shaft؛ کمی جلوتر می‌توانید جنازه پوسیده فردی را پیدا کنید که به طرز مرموزی به قتل رسیده است. لباس و شکل او به دهه ۴۰ میلادی باز می‌گردد و مشخص اسن که جنازه این فرد، دهه‌هاست که در این معدن مدفون شده. همچنین بازی تقریبا هیچ سرنخی درباره این فرد به ما نمی‌دهد و همین موضوع باعث شده تا تئوری‌های بسیاری درباره جنازه مرموز Mine Shaft به وجود بیاید.

Hobo Tunnel – GTA 3


GTA

وقتی صحبت از ترسناک‌ترین لوکیشن‌ها در سری بازی‌های GTA می‌شود، غیرممکن است که صحبتی از تونل مرموزی که در بازی GTA 3 با نام Hobo Tunnel شناخته می‌شود، اشاره‌ای نکنیم. این تونل مرموز در ابتدا بسیار طبیعی بنظر می‌رسد و چیز چندانی برای ترسیدن ندارد. منتهی وقتی وارد Hobo Tunnel می‌شود، فریادهایی را خواهید شنید که بسیار ترسناک‌اند. منتهی این همه ماجرا نیست و در انتهای تونل؛ چیز بسیار مرموزی انتظارتان را می‌کشید.

همچنین اگر شما بتوانید که به انتهای Hobo Tunnel نزدیک شوید، ۳ مرد بی‌خانمان را خواهید دید که روی به روی یکدیگر ایستاده‌اند و در دستشان نیز کوکتل مولوتف است. رفتار این ۳ مرد بسیار عجیب است و اصلا طبیعی بنظر نمی‌رسد و از طرفی نیز هیچکدام از NPC‌های بازی رفتاری مشابه این افراد ندارند. همچنین اگر شما نزدیک این افراد شوید و سعی کنید که آن را بکشید، بازهم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد آن‌ها هیچ آسیبی نخواهند دید. متاسفانه ماجرای Hobo Tunnel نیز بدون هیچ توضیحی برای همیشه در تاریخ این سری به عنوان یکی از مرموزترین مکان‌های بازی باقی مانده است.

El Castillo Del Diablo – GTA San Andreas


GTA

صبر کنید، هنوز کارمان با بازی دوست داشتنی GTA San Andreas به پایان نرسیده است. وقتی این بازی در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، موفق شد تا تبدیل به یکی از افسانه‌ای‌ترین بازی‌های سری شود. بطوری که این بازی هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. منتهی درست در پشت زیباهای این بازی؛ رمز و رازهای بسیار عجیبی پنهان شده‌اند. منتهی درست در همین بین؛ El Castillo Del Diablo مجموعه‌ای صخره‌های سنگی است که شما می‌توانید آن‌ها را در نزدیکی منطقه نظامی بازی واقع در شهر Las Venturas پیدا کنید.

درواقع چیزی‌که باعث ترسناک‌تر شدن منطقه El Castillo Del Diablo شده، گور دست‌ جمعی است که شما می‌توانید در اینجا پیدا کنید. شما در نزدیکی منطقه ۶۹ – منطقه نظامی بازی – می‌توانید گور دست جمعی را پیدا کنید که در آن چندین جسد پنهان شده‌اند. بسیاری از بازیکنان باور دارند که این اجساد مربوط به موجودات فضایی هستند. منتهی تئوری دیگری نیز وجود دارد که براساس آن؛ دولت Las Venturas در منطقه ۶۹ مشغول آزامایشات بیولوژیکی روی مردم محلی است و این اجساد، جسد افرادی است که در آزامایش شکست خورده‌اند و نیروهای نظامی آن‌ها در اینجا دفن کرده‌اند.

Merle Abrahams’ House – GTA V


GTA

قاتل زنجیره‌ای که در دنیای بازی GTA V با نام The Infinity Killer شناخته می‌شود، یکی از ترسناک‌ترین ایستراگ‌هایی است که رازش هنوز در بازی حل نشده. یکی از مدارکی که ادعا می‌کند The Infinity Killer واقعا در دنیای بازی GTA V حضور دارد، خانه این قاتل است که شما می‌توانید وارد آن شوید و چیزهای مرموز بسیاری را نیز پیدا کنید.

شما می‌توانید خانه The Infinity Killer را در دنیای این بازی پیدا کنید. اما بنظر می‌رسد که خانه این قاتل کاملا سوخته است و اکنون دیگر متروکه شده است. روی دیوارهای این خانه مملو است از دیوارنویسی‌هایی مرموز که اعداد ۸ و ۱۵ مدام در آن‌ها تکرار شده است. همچنین نامه‌ای با خطی عجیب در این خانه وجود دارد که سرنخ چندانی درباره The Infinity Killer به ما نمی‌دهد. منتهی با تمام این توضیحات، سوال اصلی اینجاست که واقعا The Infinity Killer کیست و این نامه‌ها متعلق به چه کسی است؟

Mount Chiliad – GTA V


GTA

نهایتا اجازه دهید که کارمان را با بازی GTA V پایان دهیم. کوه مرموز Chiliad اولین باری نیست که در این سری حضور دارند و پیش‌تر در بازی GTA San Andreas نیز حضور داشت. منتهی اگر شما بتوانید بالای کوه Chiliad در بازی GTA V بروید، می‌توانید نقشه‌ای را پیدا کنید که به شما می‌گوید در صورت ۱۰۰ درصد کردن بازی؛ اتفاقی عجیب رخ خواهد داد.

بنابراین اگر شما بازی را ۱۰۰ درصد کنید و مجددا در آب و هوای طوفانی و در نیمه شب به بالای کوه Chiliad برگردید، می‌توانید بشقاب پرنده بزرگی را ببینید که در بازی حضور دارد. البته همچنین این تنها بشقاب پرنده بازی نیست و در صورت انجام یکسری از تسک‌های خاص؛ شما می‌توانید دیگر بشقاب پرنده‌های بازی را نیز پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید