۴ ویژگی‌ فراموش‌نشدنی رزیدنت اویل 4 که دوست داریم در ریمیک آن ببینیم

ویژگی‌هایی که انتظار داریم ریمیک را به بازی بهتری تبدیل کند

سری رزیدنت اویل این روزها در حال خانه تکانی اساسی است. کپکام با عرضه نسخه‌های 7 و Village محتوای جدیدی را ارائه کرد، جلوی انتقاداتی مانند اکشن شدن بیش از حد بازی را گرفت و با ارائه ترسی با کیفیت‌تر از قبل، سری را به جایگاه بهتری رساند. در این بین نیز بازی‌های فوق‌العاده قبلی به مانند RE 2 و 3 را ریمیک کرد و ریمیک آن دو بازی و علی الخصوص رزیدنت اویل 2 به حدی خوب بودند که کپکام را به فکر ریمیک باقی نسخه‌های عالی بازی مانند رزیدنت اویل 4 انداخته است.

مدتی است که شایعه شده ریمیک نسخه چهارم بازی نیز در حال ساخت است و وجود چنین چیزی اصلا غیرقابل انتظار نیست. سابقه خوب از ساخت ریمیک‌های عالی و استقبال بی‌نظیر مردم هر شرکتی را مجاب می‌کند تا بهترین‌های قدیمی خود را دوباره از ابتدا بسازد و عرضه کند. با این حال اما اگر نسخه جدیدی که ساخته می‌شود ویژگی‌های کلیدی نسخه اولیه و اصلی را نداشته باشد می‌تواند سیل انتقادات را به سمت بازی روانه کند و اوضاع را برعکس کند. مانند انتقاداتی که به ریمیک نسخه سوم (شما هم یاد بینی نمسیس افتادید؟) وارد شد و بسیاری از طرفداران از انجام بازی صرف نظر کردند.

با این حال اما عرضه ریمیک نسخه چهارم هم می‌تواند بسیار خوشحال‌کننده باشد و هم ناراحت‌کننده. اگر ویژگی‌های اصلی بازی به مانند نسخه اورجینال باشند و با گرافیک و گیم‌پلی امروزی جایگزین شوند، اوضاع فوق‌العاده می‌شود. اما اگر تغییرات عجیبی برای داستان و شخصیت‌های بازی (باز هم به مانند چیزی که در ریمیک نسخه 3 دیدیم) اتفاق بیفتد ممکن به مذاق همه خوش نیاید و همان بازی اصلی را به ریمیک ترجیح دهند. حال در این مطلب می‌خواهیم مواردی که بهتر است در نسخه ریمیک باشند را مرور کنیم. پس اگر طرفدار سری رزیدنت اویل و مخصوصا نسخه چهارم آن هستید، تا انتها همراه ما باشید.

تاجر در بازی


آن مرد عجیب، رازآلود و با صدای خش دار که می‌شد با او خرید و فروش و ارتقای لوازم و تجهیزات را انجام داد یکی از کاراکترهای محبوب هواداران در بازی محسوب می‌شود. وی چیزی بیشتر از یک تاجر که در جای جای بازی ظاهر می‌شود بوده و تقریبا چیز زیادی در مورد او نمی‌دانیم و همین عقبه اسرارآمیزش است که این تاجر را تبدیل به شخصیت جذابی کرده. با این حال اما دیالوگ‌های جالب وی و رفتار بسیار دوستانه‌اش با لیان کندی باعث شده تا به یکی از کاراکترهای نمادین بازی تبدیل شود. سخت است که ریمیک نسخه چهارم، بدون وجود این شخصیت را تصور کنیم. البته امیدواریم اگر قرار است کپکام او را هم داخل بازی قرار دهد، به همان شکل اصلی خود باشد و تغییری در نوع ظاهر و رفتار وی نبینیم!

وجود اشلی به عنوان یکی از همراهان در بازی


احتمالا اشلی بحث برانگیزترین کاراکتر این نسخه از بازی محسوب می‌شود. از آن‌جایی که هدف لیان آن است که او را نجات دهد، بسیاری از مواقع در بازی نیاز است تا بازیکن به دقت مراقب اشلی در مکان‌های خطرناک بازی باشد که البته کار چندان آسانی نخواهد بود. در صورت در کار بودن ریمیک RE4 احتمالا بخش عمده‌ای از جامعه طرفداران رزیدنت اویل انتظار اتفاق افتاد یکی از این ۲ مورد را داشته باشند، این که سازندگان، یا اسکورت کردن اشلی را حذف کنند، یا طوری وی را طراحی کنند که به راحتی نمیرد. البته چنین کارهایی می‌تواند تنوع و درجه سختی بازی را آسان‌تر کند و به مذاق همه خوش نیاید. بعلاوه این که کار اصلی لیان در بازی نجات دختر رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود و نمی‌توان چنین چیزی را از گیم‌پلی بازی حذف کرد یا کاری کرد که تاثیر آن در گیم‌پلی بازی کمتر باشد.

اما در کل می‌توان کاری کرد که نه سیخ بسوزد و نه کباب! به طوری که هوش مصنوعی اشلی را پیچیده‌تر و هوشمندتر کرد، قابلیت‌های بیشتری را برای دفاع از اشلی در اختیار لیان قرار داد و حتی دیالوگ‌های آزاردهنده اشلی را حذف کرد تا حداقل چیز اعصاب خرد کن دیگری به جز فضای ترسناک و عجیب بازی روی اعصاب گیمر رژه نرود!

اتمسفر عجیب و غیرمعمول بازی


رزیدنت اویل 4 تجربه عجیبی محسوب می‌شود و می‌توان آن را شبیه به فیلم‌های ترسناک متفاوتی مثل Evil Dead سم ریمی دانست. منطق رزیدنت اویل 4 حکم می‌کند که فشنگ‌های معمولی می‌توانند برای کنترل زامبی‌ها استفاده شوند و حتی غول‌های بزرگِ تنه درخت به‌دست را از پا در آورند. لیان همواره از جمله‌های کوتاه فیلم‌های اکشن استفاده می‌کند و داستان هم یک ماجرای کلیشه‌ای فیلم‌های اکشن، به سادگی «نجات جان دختر رئیس جمهور» است. رزیدنت اویل 4 با اتکا به تم نه چندان جدی و متفاوت خود با بازی‌های ترسناک دیگر، بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم یک بازی بی‌نظیر محسوب می‌شود. امیدواریم ریمیک بازی هم زیاد خودش را جدی نگیرد.

بخش Mercenaries


پس از معرفی بخش Mercenaries در رزیدنت اویل 3، نسخه‌های مختلف این سری سعی کردند این مود را در بازی خود قرار دهند که متاسفانه هیچکدام به اندازه چیزی که در رزیدنت اویل 4 دیدیم خوب نبودند. شوتر سوم شخص بودن بازی و سرعتی بودن گیم‌پلی بازی به طور مناسبی با طبیعت بخش Mercenaries عجین شد و تعداد بالای شخصیت‌های قابل بازی باعث شد تا محبوبیت این بخش بین مردم بسیار زیاد شود. وجود این مود می‌تواند انتقاداتی که نسبت به ریمیک نسخه سوم و گیم‌پلی کوتاه آن وارد شد را برطرف کند و بازی را به چیزی بیش از کمپین و بخش داستانی آن تبدیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید