۵ راز مخفی بازی‌ها که با عقل جور در نمی‌آمدند

مسائلی که با دیدنشان شاخ درآوردیم

دنیای بازی‌های ویدیویی با جهان واقعی ما طبیعتا فرق‌های زیادی دارند و دور از انتظار نیست که در آن‌ها اتفاقاتی بیفتد که با عقل جور در نمی‌آیند. با این حال، برخی اوقات ویژگی‌های مخفی و راز‌های عجیبی در دل بازی‌ها گنجانده می‌شوند که با قوانین خود بازی‌ها نیز منطبق نیستند. در این مقاله سراغ ۵ مورد از همین ویژگی‌های مخفی رفتم و از عجایبشان برایتان گفتم.

۵) مردی با لباس سبز – Resident Evil 4

این مورد یکی از ایستر اگ‌های عجیب رزیدنت ایول ۴ است که سال‌ها پیدا کردنش طول کشید. اگر بعد از سکانس انفجار هلی‌کوپتر، محیط را پاک‌سازی و با اسکوپ سلاح تک‌تیرانداز لیان روی ساختمانی که در دور دست قرار گرفته زوم کنید، متوجه یک شی سبز رنگ عجیب خواهید شد. این موضوع به قدری کنجکاوی طرفداران بازی را برانگیخته بود که آن‌ها دوربین بازی را هک کردند تا ببینید این شی سبز رنگ دقیقا چه چیزی است. با این کار، آن‌ها به یک تصویر دو بعدی از مردی رسیدند که کاپشنی سبز رنگ به تن داشت. هنوز مشخص نیست که این تصویر متعلق به کیست. اما به نظر می‌رسد که یک سری از اعضای کپکام در محیط کار شیطنت به خرج داده‌اند.

۴) روحی در قلب آینه – Hitman Contracts

مرحله هتل هیتمن کانترکت یک مرحله ساده نبود. عموما ما در جریان مراحل کل سری درگیر این بودیم که چگونه با روش‌های خلاقانه و بی‌سر و صدا دشمنان را از پا در آوریم. اما مرحله هتل، اینطور نبود. در جریان گشت و گذار در راهروهای این هتل، یک دفعه رویه بازی تغییر می‌کرد و تم یک اثر ژانر وحشت را به خودش می‌گرفت. از این نقطه به بعد، مدام در راهروها شاهد پرسه زدن ارواح و شنیدن صداهای عجیب و غریب بودیم. اما اوضاع وقتی بدتر می‌شد که وارد اتاق ۱۰۸ می‌شدید و جلوی آینه دیواری آن قرار می‌گرفتید. اینجا بود که یک دفعه تصویر روحی عصبانی در آینه نمایش داده می‌شد تا شما یک متر از جایتان به هوا بپرید و دیگر دلتان برای تجربه دوباره سری هیتمن تنگ نشود.

۳) بیبلیتی – Mortal Kombat

طبیعتا کسی که پای سری مورتال کامبت می‌نشیند، دنبال پیدا کردن آلیس در سرزمین گمشده نیست. نه، مخاطب‌های این سری، به دنبال خشونت عریانی که اد بون و تیمش با جزئیاتی فراوان طراحی کرده‌اند می‌گردند و این وسط هیچ چیز دیگری برایشان اهمیت ندارد. با این حال، هر از گاهی این وسط تیم سازنده مخاطبش را سر کار هم گذاشته. برای مثال در نسخه‌های مختلف ما به یک باره با تعریف جدید به نام بیبلیتی رو به رو شدیم. بله، خیلی از ما که در آن زمان نمی‌دانستیم این بیبلیتی چیست، با هزار و یک زحمت سعی می‌کردیم قواعد اجرای آن‌ها مثل گارد نگرفتن را حین مبارزه با سرسخت‌ترین حریف‌ها رعایت کنیم. اما در آخر و بعد از فشردن ده‌ها دکمه‌ای که به سختی حفظ‌شان کرده بودیم، یک دفعه با صحنه عجیبی رو به رو می‌شدیم که با منطق مورتال کامبت همخوانی نداشت. بازی به جای اینکه در لحظه آخر یک صحنه خشن و دردناک جلوی رویمان بگذارد و به ما اجازه دهد که حریفمان را تکه و پاره کنیم، او را تبدیل به ورژن نوزادش تبدیل می‌کرد و باعث می‌شد که یکی از با نمک‌ترین اتفاقات تاریخ ویدیو گیم را در مورتال کامبت تجربه کنیم.

۲) مرگ به خاطر کهولت سن – Metal Gear Solid 3

برخی از باس‌ها ساخته شده‌اند که روی اعصاب مخاطب راه بروند و آنقدر اذیتش کنند تا بیخیال پیشروی در بازی‌ها شوند. باس The End در متال گیر سالید ۳ هم دقیقا چنین چیزی بود. پیرمردی دقیق و به شدت خطرناک که می‌توانست از فرسنگ‌ها آن طرف‌تر شما را با سلاح تک‌تیراندازش شکارتان کند. از طرفی The End استاد مخفی کاری هم بود و به قدری خوب خودش را محیط مخفی می‌کرد که شما حتی از کنارش هم رد می‌شدید او را نمی‌دیدید. مبارزه با The End به قدری پیچیده و اعصاب خرد کن بود که اکثر گیمرها کلافه می‌شدند و سعی می‌کردند یک چند روزی به ذهن خود استراحت دهند. اما نکته اینجا بود که اکثر این گیمرها بعد از یک هفته برای ادامه دادن بازی برمی‌گشتند، می‌دیدند که The End به خاطر کهولت سن مرده و این تنها پاداش تاریخ ویدیو گیم برای ریج کوییت کردن است.

۱) شلیک به ماه – GTA

سری بازی‌های GTA همیشه یک دنیای واقع‌گرایانه داشتند. اما این دلیل نمی‌شد که سازندگان دست به کارهای عجیب و غریب نزنند. از شاهکارهای راکستار در این مورد می‌توان به ماه عجیب برخی از نسخه‌های سری اشاره کرد که اگر به آن شلیک می‌کردید، ابعادش بزرگ‌تر می‌شد. بله، این یکی از مشهورترین رازهای عجیب دنیای ویدیو گیم است که خیلی‌ها از آن با خبرند و طرفداران مجموعه با عرضه هر نسخه از GTA، شانسشان را امتحان می‌کنند تا مطمئن شوند این حقه قدیمی هنوز هم جواب می‌دهد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید